Teratozoospermia a naturalne poczęcie dziecka

Teratozoospermia to jedna z częstszych przyczyn męskiej niepłodności. Jej objawem jest zwiększona ilość plemników o nieprawidłowej budowie, które ze względu na zaburzoną morfologię nie są w stanie spełniać swoich funkcji i tym samym powodują problemy z uzyskaniem ciąży.

Test HBA - wskazania do badania?

Lekarz może zlecić dodatkowe badania nasienia, gdy parametry nasienia w seminogramie będą obniżone, szczególnie w zakresie morfologii plemników. Diagnostykę w takim wypadku warto poszerzyć o test HBA.

Test obciążenia glukozą w ciąży

Ciąża to szczególny czas oczekiwania na pojawienie się na świecie ukochanego dziecka. Kiedy w łonie przyszłej mamy rozwija się i rośnie płód, to w trosce o ich zdrowie i dobrą kondycję wykonuje się szereg badań. Jest to rutynowe postępowanie, ponieważ w inny sposób nie da się uzyskać cennych informacji o ewentualnych schorzeniach. Wśród wykonywanych badań bardzo ważne miejsce zajmuje test obciążenia glukozą w ciąży.

Test owulacyjny – rodzaje, zastosowanie, wady, zalety

Dni płodne to bardzo ważny czas cyklu miesiączkowego, zwłaszcza dla kobiet planujących ciążę. Wtedy para ma największe szanse na poczęcie dziecka. Z tego chociażby względu warto wiedzieć, kiedy można się ich spodziewać. Pomocne w tym mogą okazać się testy owulacyjne, pozwalają bowiem ustalić z dużym prawdopodobieństwem czas owulacji. Na czym polega ich działanie? Czy są wiarygodne? Jakiego rodzaju testy owulacyjne można wybrać? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w naszym artykule.

Testosteron u mężczyzn – norma, wyniki, badania, rola w płodności

Powszechnie utarło się, że o prawdziwej męskości, sile, krzepkości stanowi odpowiednio wysoki poziom testosteronu. Jest to prawda, tylko wtedy, gdy stężenie tego hormonu nie wykracza poza parametry referencyjne. Jeśli jednak tak się dzieje, wtedy pojawiają się zaburzenia i choroby. Rozchwiany system hormonalny negatywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Za co właściwie odpowiada testosteron u mężczyzn? Jakie procesy reguluje? Czym grozi niedobór testosteronu?

Toksoplazmoza w ciąży – jakie niesie ryzyko?

Toksoplazmoza stanowi jedną z najczęstszych chorób pasożytniczych, przenoszonych zazwyczaj drogą pokarmową. Choć jej przebieg jest raczej łagodny to dla kobiet w ciąży, a zwłaszcza dla jeszcze nienarodzonego dziecka może stanowić spore niebezpieczeństwo.

Torbiel na jajniku - przyczyny powstawania i metody leczenia

Torbiel jajnika, inaczej cysta, to wypełniony płynem pęcherzyk jajnikowy. Jest to często występująca patologia jajników, która może mieć charakter łagodny lub złośliwy. Torbiele zazwyczaj samoistnie się wchłaniają, jednak w niektórych przypadkach, gdy guz nie znika, pacjentki wymagają leczenia hormonalnego lub operacyjnego.

Tyłozgięcie macicy – przyczyny, leczenie, ciąża

Wiele kobiet rodzi się z tyłozgięciem macicy, choć prawdopodobnie większość z nich nie jest nawet tego świadoma. Szacuje się, że ta sytuacja dotyczy około 25 % kobiet na świecie. Tyłozgięta macica nie jest niczym niezwykłym i obecnie nie definiuje się jej jako rodzaju patologii w budowie narządu rodnego. W większości przypadków ten stan nie utrudnia poczęcia dziecka i nie komplikuje przebiegu ciąży. Nie należy się zatem martwić, że tyłozgięta macica wpłynie negatywnie na płodność. Taka jest po prostu „uroda” niektórych pań.